Pomagamy
Fundacja angażuje się w pomoc społeczną i wsparcie lokalnych mieszkańców
Fundacja Rozwoju Regionu Myślenickiego istnieje od 2004 roku, jej główne cele to gromadzenie i przekazywanie środków finansowych na pomoc osobom niepełnosprawnym m.in.
- Poprzez udzielanie pomocy finansowej,
- Zakup i przekazywanie sprzętu rehabilitacyjnego i komputerowego,
- Organizowanie i finansowanie spotkań oraz imprez rozwojowych,
- Konferencji dotyczących pomocy społecznej i doradztwo dla przedsiębiorców.
Numer konta
Fundacja Rozwoju Regionu Myślenickiego
Przekaż 1,5% podatku Naszej Fundacji
Bank PEKAO SA
numer konta: 96 1240 5051 1111 0010 3439 0499
KRS 0000212209
Zbiórki
Przekaż pomoc.
Zbiórka FRRM z tytułu odpisu 1,5% od podatku dochodowego osób fizycznych za rok 2023.
Szczegółowe cele zbiórki, określone odrębnymi Uchwałami Zarządu Fundacji, są następujące:
- „dla Kacperka”- zbiórka dla 13-letniego chłopca ze zdiagnozowanym rdzeniowym zanikiem mięśni /choroba Kugelberga – Welandera/ z przeznaczeniem na zmniejszenie kosztów leczenia i rehabilitacji, przystosowanie pomieszczeń do potrzeb psychofizycznych chłopca.
- „dla Bartka”- zbiórka dla chłopca ur. w 2007 r., który uległ w wieku 8 lat wypadkowi w wyniku którego stracił lewe przedramię. Zbiórka jest przeznaczona na rehabilitację chłopca, dofinansowanie konserwacji oraz zakupu nowej protezy.
- „dla Liliany”- zbiórka dla dziewczynki ur. w 2014 r. u której od 2-go roku życia stwierdzono obustronny ubytek słuchu oraz nieodwracalny, postępujący zanik nerwów wzrokowych. Zbiórka jest przeznaczona na dofinansowanie leczenia i rehabilitacji oraz przystosowanie pomieszczeń do potrzeb psychofizycznych.
- „dla Magdaleny”- zbiórka dla dziewczynki ur. w 2014 r. u której zdiagnozowano złośliwy nowotwór nerek. Zbiórka jest prowadzona na potrzeby dofinansowania leczenia i rehabilitacji.
- „Dalin M-ce” – zbiórka jest prowadzona na potrzeby dofinansowania sportu dzieci i młodzieży w K.S. „Dalin” Myślenice.
- „Droginia – pomoc po pożarze” – zbiórka jest prowadzona na potrzeby częściowego zrekompensowania strat jakie rodzina z Drogini poniosła w pożarze swojego domu.
- „cele statutowe Fundacji”.
Wypełniając deklarację podatkową należy podać pełną nazwę Fundacji tj. Fundacja Rozwoju Regionu Myślenickiego oraz KRS Fundacji 0000212209 wpisując jeden z celów szczegółowych podanych wyżej.
Zebrane środki są w całości przekazywane na realizację poszczególnych celów zgodnie z „Regulaminem gromadzenia i wydatkowania środków pieniężnych w ramach działalności prowadzonej przez Fundację Rozwoju Regionu Myślenickiego”.
1,5% dla KS Dalin Myślenice
Zarząd KS Dalin Myślenice zwraca się z prośbą do wszystkich kibiców, sympatyków, zawodników oraz rodziców naszych młodych zawodników o przekazanie 1,5% podatku z rozliczenia PIT za 2023r.
Otrzymane środki chcemy przekazać na dalszy rozwój klubu, szkolenie dzieci i młodzieży, a także poprawę naszej infrastruktury sportowej.
Wypełniając PIT należy wpisać nazwę organizacji pożytku publicznego – Fundacja Rozwoju Regionu Myślenickiego.
Fundacja Rozwoju Regionu Myślenickiego
KRS: 0000212209
Cel szczegółowy: KS DALIN MYŚLENICE
Pomoc po pożarze w Drogini
Przekaż 1,5% podatku na pomoc rodzinie z Drogini – ich dom doszczętnie spłonął w pożarze!
Każdy z nas przy rozliczeniu z fiskusem może wyciągnąć pomocną dłoń dla pani Kasi i jej rodziny. Niedawny pożar budynku mieszkalnego w Drogini odebrał im cały dobytek, dlatego razem z Fundacją Rozwoju Regionu Myślenickiego rozpoczynamy zbiórkę środków z 1,5% podatku na pomoc w zapewnieniu dachu nad głową po tragedii, jaka niewątpliwie ich spotkała!
Serdecznie dziękuję za każde wsparcie, dobro wraca, a wspólnymi siłami odbudujemy dom!
Fundacja Rozwoju Regionu Myślenickiego
KRS: 0000212209
Cel szczegółowy: Droginia – pomoc po pożarze
Regulamin
Regulamin gromadzenia i wydatkowania środków pieniężnych w ramach działalności prowadzonej przez Fundację Rozwoju Regionu Myślenickiego
& 1. Przepisy ogólne
- Użyte w niniejszym Regulaminie wyrażenia oznaczają:
Fundacja – Fundacja Rozwoju Regionu Myślenickiego z siedzibą w Myślenicach przy Rynek 20 wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod nr: 0000212209
NIP: 6811874233
Statut – Statut Fundacji Rozwoju Regionu Myślenickiego znowelizowany dnia 30.03.2015r.
Ustawa – ustawa z dnia 24.04.2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie [t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 688, ze zm.].
Beneficjent – osoba fizyczna, jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, lub osoba prawna, w tym inna organizacja pozarządowa, uzyskująca świadczenia z Fundacji.
Darczyńca – osoba fizyczna przekazująca środki z tytułu 1% od podatku od osób fizycznych lub osoba fizyczna lub prawna dokonująca wpłat własnych na cele Fundacji.
Konto pomocnicze 1% – konto Fundacji w Banku PKO S.A. : 96 1240 5051 1111 0010 3439 0499 służące tylko i wyłącznie do obsługi środków pochodzących z wpłat z tytułu 1% od podatku dochodowego od osób fizycznych.
Konto podstawowe – konto Fundacji w Banku PKO S.A. : 56 1240 5051 1111 0000 5234 4983 służące do obsługi wpłat i wypłat pozostałej działalności Fundacji .
2. Szczegółowe cele i zasady działania Fundacji określa par. 9 i 10 Statutu Fundacji.
W szczególności celem Fundacji jest:
a/ Wspieranie organizacyjne i finansowe przedsięwzięć z zakresu szeroko rozumianej ochrony zdrowia w tym wspierania ochrony zdrowia dzieci i młodzieży, sportu, turystyki
i krajoznawstwa.
b/ Wspieranie przedsięwzięć na polu kultury i oświaty mające na celu aktywizację społeczności lokalnych.
c/ Prowadzenie pomocy społecznej oraz pomocy ofiarom klęsk żywiołowych.
d/ Prowadzenie działalności na rzecz osób niepełnosprawnych.
e/ Prowadzenie działalności charytatywnej.
f/ Prowadzenie promocji i organizacji wolontariatu.
3. Gromadzenie i wydatkowanie środków finansowych odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 06.04.1984 r. o fundacjach [t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1491], ustawą z dnia 14.03.2014 r. o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych [t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 756, ze zm.] oraz ustawą z dnia 24.04.2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie [t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 688, ze zm.], ustawą z dnia 12.03.2004 r. o pomocy społecznej [t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1507, ze zm.], a także Statutem Fundacji i niniejszym Regulaminem.
& 2. Dochody Fundacji
1. Dochody Fundacji szczegółowo określa par. 15 Statutu Fundacji.
W szczególności dochody Fundacji stanowią:
a/ darowizny, spadki, zapisy od osób fizycznych i prawnych,
b/ subwencje, dotacje państwowe i samorządowe,
c/ dochody z działalności gospodarczej Fundacji,
d/ dochody ze zbiórek publicznych organizowanych przez Fundację,
e/ świadczenia fundatorów,
f/ odpisy z 1% od podatku dochodowego od osób fizycznych.
Dochody pochodzące z powyższych źródeł mogą być użyte na realizację celów statutowych Fundacji, o ile ofiarodawcy nie postanowili inaczej.
2. Dochody Fundacji gromadzone są na odpowiednich kontach Fundacji.
a/ Konto pomocnicze 1% – przeznaczone jest do obsługi środków pochodzących z odpisu 1% od podatku dochodowego od osób fizycznych,
b/ Konto podstawowe – przeznaczone jest do obsługi środków pochodzących z pozostałych źródeł.
& 3. Gromadzenie i wydatkowanie środków z konta pomocniczego 1%
1. Fundacja posiada w myśl Ustawy status Organizacji Pożytku Publicznego uprawniający do otrzymywania środków z odpisu 1% od podatku dochodowego od osób fizycznych.
2. Konto pomocnicze 1% przeznaczone jest wyłącznie do obsługi środków pochodzących od Darczyńców wskazujących Fundację do dysponowania odpisem 1% od podatku od osób fizycznych.
3. Fundacja każdorazowo na przełomie roku określa na nadchodzący rok, w drodze uchwały Zarządu Fundacji, cele zbiórki z odpisu 1%.
4. Osoby fizyczne, jednostki nieposiadające osobowości prawnej, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, lub osoby prawne, w tym inna organizacje pozarządowe, składają do Zarządu Fundacji szczegółowo umotywowane wnioski o ujęcie ich w celach zbiórki z 1% na dany rok.
5. Fundacja oraz Beneficjenci celów zbiórki z 1% mogą zachęcać potencjalnych Darczyńców, do przekazywania darowizny z odpisu 1% na konkretny cel, za pośrednictwem telewizji, radia, internetu, prasy, ulotek, itp.
6. Beneficjenci prowadzą akcje promujące ich cele na własny koszt, informując uprzednio Fundację o zamiarze wykorzystania dane rejestrowych Fundacji w toku akcji promującej.
7. Podsumowanie zbiórki z 1% odbywa się na posiedzeniu Zarządu Fundacji i następuje w IV kwartale danego roku, po otrzymaniu przez Fundację zbiorczych danych z właściwego Urzędu Skarbowego.
8. Fundacja przekazuje Beneficjentowi w całości środki zebrane na dany cel ujęty w Uchwale Zarządu określającej cele zbiórki.
a/ Decyzja o przekazaniu Beneficjentowi środków każdorazowo podejmowana jest w drodze Uchwały Zarządu Fundacji.
b/ W przypadku, gdy zebrana na dany cel w ramach zbiórki kwota przekracza 5 000 PLN, przekazanie jej Beneficjentowi następuje po zawarciu pomiędzy Fundacją i Beneficjentem umowy darowizny, szczegółowo określającej obowiązki Beneficjenta w zakresie wydatkowania tych środków.
9. Fundacja nie udostępnia także informacji o wysokości oraz źródłach zebranych środków osobom i instytucjom postronnym z wyjątkiem organów kontroli upoważnionych do przeprowadzania kontroli w organizacjach pozarządowych.
10. W przypadku zgromadzenia środków finansowych wystarczających do osiągnięcia danego celu wskazanego w Uchwale Zarządu dotyczącej celów zbiórki, Zarząd Fundacji może przeznaczyć nadwyżkę środków na realizację celów statutowych, w tym na rzecz innych Beneficjentów Fundacji.
11. Środki zebrane w zbiórce z 1% przekazane Fundacji przez Darczyńców:
– ze wskazaniem „na cele statutowe Fundacji”,
– bez wskazania konkretnego celu,
– z podaniem celu niewskazanego w uchwale Zarządu Fundacji w przedmiocie ustalenia celów zbiórki na dany rok,
mogą być wydatkowane przez Zarząd Fundacji na inne cele zbiórki z 1%, w tym wsparcie innych Beneficjentów Fundacji, lub na inne cele statutowe Fundacji.
Środki te w szczególności mogą być wydatkowane na finansowanie niezbędnych kosztów działalności Fundacji związanych m.in. z redystrybucją środków ze zbiórki 1% tj. opłat bankowych, obsługi księgowej Fundacji, czynszu, internetu, itp.
& 4. Gromadzenie i wydatkowanie środków na koncie podstawowym Fundacji
1. Wszelkiego rodzaju wpłaty nie będące darowiznami z tytułu 1% podatku dochodowego od osób fizycznych gromadzone są na Koncie podstawowym Fundacji.
W szczególności są to dochody Fundacji określone w & 2. pkt. 1. lit. a/-e/ niniejszego Regulaminu.
2. Środki gromadzone na Koncie podstawowym Fundacji wydatkowane są na realizację celów statutowych Fundacji oraz na finansowanie kosztów działalności Fundacji.
3. Decyzja o wydatkowaniu środków zgromadzonych na Koncie podstawowym na akcje pomocowe prowadzone przez Fundację, zapada w formie Uchwały Zarządu i wymaga szczegółowo umotywowanego wniosku Beneficjenta.
4. Darowizny imienne na określony cel, wpłacane na Konto podstawowe Fundacji i nie uzgodnione przez Darczyńcę z Zarządem Fundacji, mogą być przeznaczone na inne cele statutowe Fundacji.
5. Fundacja, mająca status organizacji pożytku publicznego, może organizować zbiórki publiczne na cele statutowe Fundacji mieszczące się w sferze zadań publicznych, o których mowa w art. 4. Ustawy.
& 5. Postanowienia końcowe
1. Fundacja ma prawo do wykorzystania danych osobowych i wizerunku podopiecznego w celu pozyskiwania środków na ich rzecz, pozyskania środków na prowadzenie swojej działalności statutowej oraz w celu zdania sprawy z efektów swojej działalności. w tym publicznie, na stronach internetowych i w materiałach informacyjnych.
Wykorzystanie wizerunku podopiecznego wymaga zgody rodziców, opiekunów prawnych.
2. W przypadku stwierdzenia wykorzystywania środków podopiecznego Fundacji niezgodnie z przeznaczeniem, Fundacja korzysta ze środków prawnych w celu ich odzyskania.
3. Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Zmian takich może dokonywać wyłącznie Zarząd Fundacji.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 03.07.2020 r.
Zatwierdzono Uchwałą Zarządu nr 5/2020 z dnia 29.06.2020 r.
Darowizny
Przekaż pomoc.